برنامه‌های ویژه رئال مادرید برای آلفونسو دیویس مهاجم استقلال به گل گهر پیوست + عکس حمایت مهاجم سابق پرسپولیس از تفتیان + عکس ویلیامز و بارسلونا در بن بست رابطه جلالی و نکونام دوباره خراب شد حسین نژاد لژیونر جدید فوتبال ایران بوناونتورا، ستاره جدید الشباب عربستان + عکس تاریخ و ساعت بازی سپاهان و شباب الاهلی در لیگ نخبگان | ورود طوفان زرد به آسیا حرکت جالب قهرمان المپیک + عکس پخش زنده بازی‌های کشتی گیران ایران در المپیک پاریس (دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳) + تاریخ و ساعت مهدی محسن نژاد و امین میرزازاده پخش زنده بازی‌های روز دهم المپیک پاریس (دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳) + بازی‌های ورزشکاران ایرانی پخش اختصاصی کشتی‌های المپیک در ایران ملی پوش پرسپولیس به خاطر المپیک بدنسازی نمی‌کند وزیر ورزش پزشکیان در اختتامیه المپیک معرفی می‌شود؟ گزارش ساعتی آزادکاران به دبیر توجه تلویزیون ترکیه به پر امیدترین کشتی‌گیر ایرانی در المپیک بازیکنان پرسپولیس مقابل گاریدو پاسخ منفی تیم سابق گندوز به پرسپولیس اختلاف بین عبدی و درویش بالا گرفت تردید پرسپولیس در جذب بازیکن خارجی
سرخط خبرها

درباره حضور تیم والیبال لیگ برتری مشهد | نجات والیبال با نسخه حسینی!

  • کد خبر: ۲۴۳۰۸۹
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
درباره حضور تیم والیبال لیگ برتری مشهد | نجات والیبال با نسخه حسینی!
مشهد در لیگ‌برتر فصل جدید با «نیان» به میدان نمی‌رود و شنیده‌ها خبر از تیمداری امیر حسینی، چهره نام‌آشنای والیبال مشهد می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، رقابت‌های لیگ‌برتر والیبال به احتمال زیاد از اواخر شهریور یا اوایل مهر آغاز می‌شود و در این میان خیلی از تیم‌های حاضر نه‌تن‌ها فعالیتشان در بازار نقل‌وانتقالات را آغاز کرده‌اند، بلکه از همین حالا عزمشان را جزم کرده‌اند تا بتوانند در لیگ پیش رو فراتر از باور ظاهر شوند. در این میان تکلیف سهمیه استان خراسان‌رضوی و شهر مشهد نامشخص است و کسی نمی‌داند باشگاه نیان‌الکترونیک در فصل پیش رو تیم‌داری خواهد کرد یا خیر. با این همه، بررسی‌های شهرآراورزشی نشان می‌دهد گویا خبر‌های جدیدی بابت تیم‌داری یک تیم جدید از مشهد در لیگ‌برتر والیبال در راه است.

کار نیان یکسره است!

از اداره‌کل ورزش‌وجوانان و هیئت‌والیبال استان خبر‌های ضدونقیضی درباره سرنوشت نیان‌الکترونیک به گوش می‌رسد؛ باشگاهی که دو فصل در لیگ‌برتر والیبال برای مشهد تیم‌داری کرد و الحق‌والانصاف هم شور و هیجان خوبی به سالن والیبال شهر آورد، اما حالا گویی دیگر بنای تیم‌داری ندارد. ضدونقیض‌های اظهارات مدیران هیئت‌والیبال و اداره‌کل ورزش‌وجوانان درباره علل این مسئله هم به نوبه خود جالب است. جبار قوچان‌نژاد معتقد است بی‌مهری مدیران ورزش استان و مسئله تخریب سالن مهران عامل کنارکشیدن نیان است و در سوی مقابل، علیرضا تاج‌فیروز باور دارد که نیانی‌ها به‌علت مسئله بورس نمی‌توانند دیگر تیم‌داری کنند. به اعتقاد مدیرکل ورزش‌وجوانان استان، ماجرا از این قرار است که به بورس رفتن نیان موجب شده است تا آنها به ادامه تیم‌داری تمایلی نداشته باشند. زیرا حضور در بورس یعنی کسب رضایت سهام‌داران عمده نیان که بعید است به همین سادگی به حضور و خرج‌کرد این مجموعه در ورزش رضایت بدهند. از سویی دیگر، رئیس هیئت‌والیبال استان نظر دیگری دارد. قوچان‌نژاد معتقد است پس از مطرح‌شدن بحث تخریب مهران و نبود سالن استاندارد برای تیم‌داری نیان، مسئولان این باشگاه سرخورده و از حضور در لیگ‌برتر پشیمان شده‌اند. با این تفاسیر، هرکدام از دو روایت هم که معتبر باشد، باز باید کار نیان را یکسره دانست و عطای حضور این اسپانسر را در ورزش استان به لقایش بخشید.

اسپانسر جدید؛ از ناکجاآباد، متصل به حسینی

از همه این حرف‌‎ها گذشته، مدیرکل ورزش‌وجوانان و رئیس هیئت‌والیبال وعده خبر‌های خوش می‌دهند. هم تاج‌فیروز و هم قوچان‌نژاد با وجود اختلاف نظر بر سر ماجرای نیان، می‌گویند نمی‌گذارند والیبال استان در لیگ‌برتر آینده بی‌تیم بماند. آنها از حضور تیمی خبر می‌دهند که مالک و اسپانسرش مشخص نیست و فقط زمزمه‌های حضور امیر حسینی، پاسور نامدار سال‌های نه‌چندان دور والیبال ایران، در رأس این تیم مطرح است؛ تیمی که اسپانسرش قرار بوده است دیشب پای میز مذاکره با مسئولان ورزش استان بنشیند و قرارداد نهایی را قطعی کنند. گفته‌های ضدونقیضی درباره این اسپانسر وجود دارد؛ از مطرح‌شدن نام تیم سابق امیر حسینی در لیگ دسته‌یک گرفته تا اشاره به اینکه یکی از اقوام این چهره والیبال مشهد اسپانسر این تیم است، اما صحت و سقم هیچ‌یک از این ادعا‌ها مشخص نیست.

از تشکیل کانون‌های والیبال در حاشیه‌شهر تا تیم‌داری

چندی پیش بود که امیر حسینی، چهره شناخته‌شده والیبال مشهد، به دیدار معاون سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد رفت و آنجا صحبت‌های زیادی مطرح شد. یکی از صحبت‌های مهم آن جلسه تشکیل کانون‌های والیبال در حاشیه شهر بود؛ موضوعی که موجب می‌شود این رشته ورزشی در سطح رده‌های سنی پیشرفت درخورتوجهی داشته باشد. تشکیل کانون‌ها و آکادمی‌های والیبال امیر حسینی در حاشیه شهر با حمایت معاونت سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد، زمینه این سؤال بود که آیا این چهره نام‌آشنای والیبال خراسان نمی‎‌خواهد در کنار کار در رده‌های پایه و تشکیل آکادمی‌های والیبال، نقشی در تیم لیگ‌برتری والیبال شهرش داشته باشد؟ حسینی این پرسش را به‌صراحت پاسخ نداد و به شهرآراورزشی گفت: «در حال انجام کار‌هایی هستیم، اما بگذارید قطعی شود، بعد می‌گویم.» درباره فعالیت‌های هفته‌های اخیر امیر حسینی در والیبال مشهد روایت‌های نزدیک به واقعیت زیادی مطرح است. یکی از این روایت‌ها آن است که حسینی اسپانسری را به مشهد آورده است و بنا دارد با نهایی‌کردن حضور این اسپانسر و تیم‌داری جدید مشهد در لیگ‌برتر، خودش سرمربیگری تیم را به عهده بگیرد؛ مسئله‎‌ای که مدیرکل ورزش‌وجوانان هم بر آن صحه گذاشت، اما برخی هم می‌گویند حسینی در ابتدا بنای سرمربیگری در نیان‌الکترونیک را داشته، اما گره‌خوردن ماجرای نیان و اداره‌کل ورزش‌وجوانان موجب شده است قید این مسئله را بزند. یکی از نزدیکان حسینی مدعی شده است اسپانسر جدید می‌خواهد امتیاز نیان را به‌صورت قرضی و برای یک فصل بگیرد تا سال آینده که تکلیف نیان و ماجرای حضورش در بورس مشخص شود. با همه این اوصاف، باید دید درنهایت والیبال مشهد با چه شمایلی در لیگ‌برتر فصل آینده شرکت خواهد کرد و اصلا این رفت‌وآمد‌ها به نتیجه می‌انجامد یا دست‌آخر والیبال مشهد هم مانند بسکتبال از حضور در لیگ‌برتر محروم می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->